LCD
LCD به عنوان منظره یاب
دوربین های دیجیتال کامپکت با فراهم آوردن نمای زنده ای از منظره مورد عکاسی، اجازه می دهند که از LCD به عنوان منظره یاب استفاده کنید. LCD ها معمولاً اندازه ای بین 1.5 تا 2.5 اینچ و وضوحی بین 120000 تا 240000 پیکسل دارند. LCD های بهتردارای پوشش ضد انعکاس و یا یک صفحه انعکاسی پشت LCD هستند که اجازه می دهند LCD در شرایطی که نور محیط زیاد است بهتر دیده شود. بعضی LCD ها را می توان در زوایای مختلف چرخاند یا به بالا و پایین متمایل کرد تا گرفتن عکس در بعضی زوایا ساده تر شود. یک منظره یاب الکترونیکی با اندازه ای در حدود 0.5 اینچ، معمولاً مکمل LCD است و در واقع قصد شبیه سازی منظره یاب های نوری TTL را دارد. معمولاً LCD دوربین های DSLR از حالت Live view پشتیبانی نمی کند و تنها برای نمایش تصاویر گرفته شده و تغییر تنظیمات دوربین به کار می رود.

 

                                                       

LCD برای نمایش تصاویر گرفته شده
صفحه نمایش یکی از مزیت های بزرگ دوربین های دیجیتال است: قابلیت اینکه بتوان تصاویر گرفته شده را بدون تاخیر مشاهده کرد. اگرچه از آنجا که در حدود 120000 تا 240000 پیکسل برای نمایش میلیون ها پیکسل واقعی هر عکس استفاده می شود، برای اینکه از شفافیت تصویر اطمینان حاصل کرد باید عکس را روی صفحه نمایش بزرگ کرد. همه دوربین های امکان بزرگ کردن تصاویر گرفته شده در هنگام نمایش را ندارند و میزان بزرگ نمایی هم در مدل های مختلف متفاوت است. بعضی دوربین ها نیز امکانات اولیه ویرایش عکس مانند تغییر اندازه، چرخاندن عکس، برش قطعه فیلم های گرفته شده و ... را نیز دارند.

                       
LCD به جای منو
LCD در کنار دکمه های دوربین برای تغییر تنظیمات نیز به کار می رود و معمولاً می تواند نوردهی و تنظیمات رنگ را از این طریق تغییر داد. معمولاً یک یا دو LCD تک رنگ در بالا یا پشت دوربین(که مصرف باتری کمتری هم دارند) مکمل LCD اصلی هستند و مهمترین اطلاعات مربوط به دوربین و تنظیمات نوردهی را نمایش می دهند.

                   

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com