ارتباط

   نحوه ارتباط یک دوربین دیجیتال تعیین می کند که این دوربین چگونه می تواند به دیگر ابزارها برای انتقال، مشاهده، چاپ عکس و حتی عکس گرفتن از راه دور متصل شود.

انتقال تصویر

   دوربین های دیجیتال اولیه از اتصالات سریال RS232 که کند هم بودند برای انتقال تصاویر به کامپیوتر استفاده می کردند. اکثر دوربین های کنونی از USB 1.1 برای وصل شدن استفاده می کنند و مدل های پیشرفته تر هم USB 2.0 و FireWire (IEEE 1394) را به کار گرفته اند. تولید کنندگان معمولاً کابل ها و نرم افزارهای لازم را به همراه محصولاتشان عرضه می کنند.

به یاد داشته باشید که سرعت انتقال واقعی همیشه از آنچه در تئوری (جدول زیر) گفته می شود کمتر است. سرعت انتقال اطلاعات در واقعیت به سخت افزار کامپیوتر شما و تنظیمات نرم افزاری، نوع دوربین یا خواننده کارت حافظه، نوع و کیفیت کارت حافظه، اینکه آیا در حال خواندن اطلاعات هستید یا نوشتن (خواندن سریع تر از نوشتن انجام می شود)، اندازه متوسط فایل ها (چند فایل حجیم سریع تر از تعداد زیادی فایل کم حجم جا به جا می شوند) و ... بستگی دارد.

به جای وصل کردن دوربین با کابل به کامپیوتر می توانید کارت حافظه را داخل خواننده مخصوصش قرار دهید و آنرا به کامپیوتر متصل کنید.

 

 

Theoretical Transfer Speeds Transfer Rate
USB 2.0 - Low-Speed = USB 1.1 Minimum   1.5 Mbps
USB 2.0 - Full-Speed = USB 1.1 Maximum   12 Mbps
USB 2.0 - High-Speed   480 Mbps
FireWire/IEEE1394   100-400 Mbps
Practical Transfer Speeds Approx. Transfer Rate
Digital Camera USB 1.1   ~ 350 KB/s
Digital Camera FireWire   ~ 500 KB/s
USB 1.1 Card Reader ~ 900 KB/s ~ 7 Mbps
PC/PCMCIA Card Slot on notebook ~ 1,300 KB/s ~ 10 Mbps
USB 2.0 or FireWire Card Reader ~ 3,200 KB/s ~ 25 Mbps

سرعت انتقال یک مگابیت در ثانیه (Mbps) برابر 128 کیلو بایت در ثانیه (KB/s) است و می تواند 7.5 مگابایت داده را در یک دقیقه جابه جا کند.

گرفتن عکس از راه دور

    در بعضی دوربین ها، اتصال برای انتقال تصاویر می تواند در کاربردهایی مانند گرفتن عکس از راه دور یا گذر زمان نیز مورد استفاده قرار گیرد.

خروجی ویدئو

    اکثر دوربین های دیجیتال دارای خروجی ویدئو برای وصل شدن به تلویزیون یا VCR هستند. دوربین هایی که قابلیت انعطاف بیشتری دارند اجازه می دهند شما خروجی را بین حالت های PAL و NTSC تعیین کنید. دوربین هایی هم که کنترل کننده مادون قرمز از راه دور دارند نمایش تصاویر به دوستان و خانواده به صورت پشت سرهم را آسان می کنند.

خروجی چاپ

    بعضی از دوربین های دیجیتال که از PictBridge و USB Direct Print پشتیبانی می کنند اجازه می دهند تصاویرتان را بدون نیاز به وصل کردن به کامپیوتر و مستقیماً با اتصال دوربین به پرینتر، چاپ کنید. باوجود اینکه چاپ کردن عکس ها بدون دخالت کامپیوتر کار را ساده تر می کند اما دیگر قادر نخواهید بود از مزیت ویرایش عکس استفاده کنید.

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com