برخلاف ظهور قدرتمند دوربین های بدون آینه، بازار هنوز زیر سلطه DSLR های سنتی قرار دارد. حسگرهای بزرگ، منظره یاب های نوری و دستگیره هایی با اندازه متناسب محصولات این رده را به انتهابی مناسب برای بسیاری از تازه کاران تبدیل می کند. در این بررسی چند قسمته سعی داریم 7 مدل برتر این رده را بررسی کنیم و در نهایت برای خرید هرچه بهتر برای شما توصیه هایی داشته باشیم.


شرکت های زیادی هستند که SLR هایی عالی با قیمتی زیر 1000 دلار روانه بازا کرده اند تا از این طریق به مشتریان برای گرفتن تصاویری با کیفیت بالاتر کمک کرده باشند. کیفیت تصویر در محصولات این رده شبیه دوربین های بدون آینه رده پایین و بدون آینه های میان رده است اما تفاوت اصلی در منظره یاب های نوری، سیستم فوکوس اتوماتیک اختصاصی برای فوکوس سریع و دستگیره های بزرگتر که به آنها ظاهری شبیه DSLR های سنتی می دهد، است.


این رده شامل دو سری از DSLR ها می شود که چهار مدل آخر تا اندازه ای حرفه ای تر از سه مدل ابتدایی هستند. تفاوت اصلی هم در تجربه عکاسی تقریباً حرفه ای تر به واسطه سیستم کنترلی اختصاصی است.



با وجود عرضه مدل های متنوع تر از دوربین های بدون آینه ممکن است این سوال پیش بیاید که مزیت این DSLR های تا حدی حجیم چیست. پشتیبانی از لنزهای متنوع یکی از این دلایل است. Pentax، Nikon و Canon در طول سال های متوالی مجموعه گسترده ای از لنزهای متنوع به بازار فرستاده اند که بسیاری از آنها برای سازگاری نیازی با آداپتور هم ندارند.


یکی از مهمترین مزایای DSLR های سنتی ماژول های فوکوس اتوماتیک مختص کشف فاز است. این سیستم ها توانایی درک عمق را دارند و به همین دلیل می توانند به سرعت فاصله سوژه مد نظر از لنز را تخمین زده و به خوبی روی آن فوکوس کنند (و حتی در مواری آنها را تعقیب نمایند). دوربین های بدون آینه در این زمینه در حال پیشرفت هستند و تا به حد رضایب برسند زمان لازم است. اگر می خواهید مطمئن شوید که هنگام عکاسی از فرزندتان که در زمین فوتبال در حال حرکت به سمت دروازه است تا گل بزند، بهتر است سیستم فوکوس اتوماتیک DSLR ها که در این زمینه امتحانشان را پس داده اند را جدی تر مد نظر داشته باشید.


منظره یاب های نوری مزیت مهم دیگر این دوربین هاست. درست است که منظره یاب های الکترونیکی از نظر وضوح و نرخ به روز رسانی در حال بهبود هستند اما برای بسیاری از عکاسان هیچ چیز جای تجربه نگاه به قاب تصویر از دریچه لنز را پر نمی کند. برای مناظری با رنگ دینامیکی گسترده، هنوز هم حسگر ها نمی توانند جای چیزی که چشم می بیند پر کنند. علاوه براین، برخی مدل هایی که در این بررسی آمده اند، تنها به صفحه نمایش LCD مجهز هستند که این ویژگی باعث می شود عکاسی در نور زیاد با آنها اندکی دشوار شود.


بنابراین اگر قصد بهره بردن از مزایای دوربینی با امکانات کنترل دستی نسبتاً مناسب هستید و یا می خواهید با محصولی که ظاهر DSLR ها سنتی را دارد کار کنید ما یکی از محصولات این رده را پیشنهاد می کنیم. فوکوس اتوماتیک خوب، پشتیبانی گسترده از انواع لنزها و انعطاف پذیری در کارکرد جزو ویژگی های محصولات این رده است.


Pentax K-S1



حسگر 20 مگاپیکسل APS-C| 5.4 فریم در ثانیه سرعت عکاسی متوالی|سیستم کاهش لرزش


Pentax (که هم اکنون زیر مجموعه Ricoh به حساب می آید) همیشه به این شهرت داشته که در زمینه طراحی دوربین ایده های جدید را به آزمایش می گذارد و K-S1 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این دوربین با ظاهری مدرن به حسگری APS-C 20 مگاپیکسلی مجهز شده و علاوه بر منظره یاب بزرگ و شفاف دارای سیستم کاهش لرزش داخلی نیز می باشد.


روی دستگیره جلویی پنج LED قرار گرفته که در واقع هیچ وظیفه ای جز کمک به زیبایی ظاهری دوربین و یا هنگام شمارش معکوس برای گرفتن عکس ندارند. قسمت پشتی دوربین هم طراحی منحصر به فردی دارد و یکی از چرخک ها دقیقاً در زیر محل قرار گرفتن انگشت شصت جایگذاری شده.


از جمله ویژگی های دیگر این دوربین می توان به پردازشگر تصویر PRIME M II، سرعت تصویر برداری متوالی 5.4 فریم در ثانیه، حداکثر سرعت شاتر 6000/1 ثانیه، فیلم برداری HD1080p با سرعت 30 فریم در ثانیه، حداکثر ISO معادل 102800 و شبیه سازی Anti Aliasing که به کاربران اجازه سوئیچ بین وضوح بالا و حالت کاهش moire را می دهد اشاره کرد.


"K-S1 از سوار کننده لنز K-AF2 استفاده می کند که تقریباً قابلیت پشتیبانی از همه لنزهایی که تا کنون توسط Pentax ساخته را دارد"


ظاهر دوربین بیش از اینکه عجیب و غیر قابل قبول باشد، از طراحی بدیعی برخوردار است هرچند که دستگیره کوچک K-S1 نگه داشتن دوربین برای مدت زمان طولانی را اندکی سخت می کند. علاوه بر این K-S1 برخلاف برادر بزرگترش یعنی K-50 از بنده ای مقاوم به شرایط آب و هوای بهره مند نیست. حسگر 20 مگاپیکسلی این دوربین نیز در مقایسه با حسگر 16.3 مگاپیکسلی K-50 جهش بزرگی داشته


اگر شما به دنبال دوربینی هستید که بتوانید با آن سر گفتگو به دیگران را باز کنید و انتظارات معمول شما از یک DSLR را نیز برآورده کند، K-S1 مسلماً انتخاب بدی نخواهد بود.


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست داشتیم:



  • منظره یاب بزرگ با پوشش 100%

  • تکنولوژی جابه جایی حسگر که تا 3.5 واحد باعث کاهش لرزش می شود

  • حسگر 20 مگاپیکسلی که نسبت به حسگر K-50 وضوح بیشتری دارد


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست نداشتیم:



  • دستگیره سُر است

  • بدنه ای که نسبت به شرایط آب و هوایی مقاوم سازی نشده

  • دکمه های منو کوچک و اندکی گیج کننده هستند


Canon SL1/100D



حسگر CMOS 18 مگاپیکسلی | اندازه ای بسیار کوچک | سیستم فوکوس اتوماتیک Hybrid AF 2


پاسخ Canon به بازار رو به رشد دوربین های بدون آینه عرضه کوچکترین DSLR حال حاضر است: Rebel SL1/ EOS 100D. مانند بسیاری از DSLR های دیگر Canon این یکی هم به حسگری CMOS 18 مگاپیکسلی مجهز است ولی سیستم فوکوس اتوماتیکش از نوع نسل دوم Hybrid AF است که در مقایسه با نسل قبل در حالت live view و فیلم برداری سریع تر و روان تر کار می کند. این دوربین که در رده بندی محصولات Canon زیر EOS 700D قرار می گیرد، به مجموعه قابلیت های پایه ای یک DSLR مجهز است. این دوربین از رابط کاربری لمسی Canon استفاده می کند که طراحی هوشمندانه ای دارد ولی صفحه نمایش LCD اش ثابت است.


کیت لنز SL1 یعنی 18-55mm F3.5-5.6 STM از موتور Stepper استفاده می کند که باعث می شود SL1 فوکوس سریع تری و کم صدا تری داشته باشد که برای فیلم برداری یک امتیاز مثبت به حساب می آید. کیفیت تصویر خوب است و انحراف رنگ لنز را می توان به سادگی توسط سیستم اصلاحی خود دوربین برطرف کرد.


در نور مناسب این دوربین تصاویر خوبی ثبت می کند که نویز کم و رنگ طبیعی دارند. تصاویر گرفته شده با ISO حتی بالاتر از 6400 هم کیفیت خوبی دارند. رنج دینامیکی تصاویر RAW در نور کم چندان خوب نیست ولی این تفاوت در تصاویر JPEG کم تر می شود.


"SL1/100D به مجموعه امکانات پایه ای مجهز است اما برای کسی که این دوربین را به قصد عکاسی از خانواده خریداری کرده، این قابلیت ها مناسب هستند"


Canon اندازه دستگیره این دوربین را در مقایسه با سایر محصولات این رده اش کاهش داده اما اگر دست های بزرگی دارید بازهم در کار کردن با SL1 مشکلی نخواهید داشت. سیستم کنترلی نیز در مقایسه با سایر SLR های Canon اندکی تغییر کرده و دکمه ها اندازه کوچکتری دارند اما درک کارایی آنها و کارکردشان خوب است.


هنگامی که از یک لنز STM روی دوربین استفاده می کنید می توانید بیشترین بهره را از سیستم فوکوس اتوماتیک دوگانه نسل دوم SL1 ببرید. به نظر ما این دوربین یکی از مناسب ترین محصولاتی است که Canon برای عکاسی خانوادگی به بازار ارائه کرده؛ گروهی که خواهان کیفیتی مناسب بدون دردسرهای یک DSLR بزرگ هستند.


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست داشتیم:



  • طراحی فوق کوچک

  • فوکوس اتوماتیک فوق العاده در حالت live view

  • صفحه نمایش لمسی با عملکرد خوب


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست نداشتیم:



  • رنج دینامیکی اولیه چندان خوب نیست

  • لنزهای غیر STM در حالت live view عملکرد خوبی ندارند

  • صفحه نمایش ثابت


 

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com