حسگر های فول فریم رفته رفته جای پای خود را در دوربین های بیشتری باز کرده اند و حالا این تنها DSLR ها نیستند که به این رده از حسگر های مجهزند. چه حرفه باشید و چه علاقه مند و یا اینکه تنها به دنبال به روز رسانی دوربین قبلی تان، ما در این راهنما سراغ این رده رفته ایم تا به شما آگاهی بیشتری برای خرید آینده تان بدهیم.


در این بررسی اکثر فول فریم های حال حاضر بازار پوشش داده شده اند. دوربین های فول فریم حسگرهایی به اندازه فیلم های 35 میلی متری دارند و دلیلش هم روشن است: هرچه حسگر بزرگتر باشد، قابلیت گرفتن عکس های با کیفیت تر، عملکرد در نور کم بهتر و رنج دینامیکی گسترده تر افزایش می یابد. اگر قصد دارید تا کیفیت عکس های گرفته شده با دوربین موبایلتان را افزایش فاحشی دهید، یا پورتره هایی فوق العاده ثبت کنید که در آنها سوژه کاملاً از پس زمینه تفکیک شده، فول فریم های امکاناتی دارند که ندیده گرفتنشان را غیر ممکن می کند. در این بررسی ما Nikon D4s و Canon EOS 1DX را به علت تعلق به رده خاصی از فول فریم ها شامل نکرده ایم.


مدل هایی که در این بررسی آمده اند:



با وجود اینکه حالا این تنها DSLR ها نیستند که دارای حسگرها فول فریم هستند، اما مزیت هایی مانند داشتن سیستم ها اختصاصی فوکوس اتوماتیک با کشف فاز باعث می شود قابلیت تعقیب سوژه آنها بسیار افزایش یابد و یا اینکه در نور کم بسیار سریع تر فوکوس کنند. در مقابل سیستم های کشف کنتراست در دوربین های بدون آینه در این زمینه ها اندکی عقب تر از DSLR ها می باشند.


از طرف دیگر دوربین های بدون آینه به دلیل مکانیزم خاصشان در زمینه تعقیب سوژه در طول فریم بهتر عمل می کنند. سیستم هایی مانند Sony SLT، Nikon 3D tracking و یا Canon iTR به دنبال این هستند که قابلیت های تعقیب سوژه حسگرهای RGB و امکان تعقیب عمقی و فوکوس سریع حسگرهای کشف فاز را با هم ترکیب کرده تا در نهایت با سیستم فوکوس اتوماتیک بسیار قوی تری سروکار داشته باشیم.


Sony RX1R



حسگر CMOS فول فریم 24.3 مگاپیکسلی | لنز ثابت Carl Zeiss 35mm f/2 | بدون فیلتر نوری پایین گذر


Sony Cyber-shot DSC-RX1R که در حقیقت برادر کوچکتر RX1 به حساب می آید، عنوان اولین فول فریم با لنز ثابت را با خود یدک می کشد. دلیل قرار گرفتن R در نام این دوربین به "وضوح" (Resolution) باز می گردد و آنهم به خاطر حذف فیلتر پایین گذر در طراحی اش است.


فیلترهای نوری پایین گذر تاثیرات moiré را کم می کنند ولی در عین حال تاحدی نیز از شفافیت تصویر می کاهند. با حذف این فیلترها تصاویر ثبت شده توسط RX1R وضوح بیشتری پیدا کرده اما ممکن است گه گاهی برای حذف تاثیر moiré نیاز به پردازش داشته باشند تا تاثیرات منفی روی عکس را به حداقل برسانند.


"کیفیت تصویر فوق العاده است و تنها چیزی که RX1R را اندکی از قافله عقب می اندازد سیستم فوکوس اتوماتیک اندکی کندش است"


حسگر 24.3 مگاپیکسلی در کنار لنز 35 میلی متری با F2 که تنظیمش توسط حلقه دور لنز انجام می شود ترکیب مناسبی ایجاد کرده اند. صفحه نمایش وضوحی معادل 1.23 میلیون نقطه دارد و کفشک بالای دوربین می تواند برای اتصال منظره یاب نوری FDA-V1K و منظره یاب الکترونیکی FDA-EV1MK به کار رود. همچنین دکمه اختصاصی برای شروع و پایان ضبط فیلم هایی با کیفیت HD 1080p نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده.


کیفیت تصویر فوق العاده است و تنها نکته منفی مهمی که می توان برای این دوربین گفت سیستم فوکوس اتوماتیک اندکی کند آن است. این ضعف باعث می شود هنگامی عکاسی از مناظری با کنتراست پایین و یا عکاسی در نور کم سیستم فوکوس اتوماتیک به تقلا بیافتد.


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست داشتیم:



  •         بهترین کیفیت تصویری که تا به حال در دوربین های کامپکت سراغ داشته ایم

  •         حسگر فول فریم در بدنه ای کامپکت و خوش ساخت

  •         عملکردی بسیار بی سروصدا


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست نداشتیم:



  •         سیستم فوکوس اتوماتیک کند که در عکاسی از مناظری با کنتراست پایین و یا نور کم به تقلا می افتد

  •         نداشتن منظره یاب


 


Sony a7S



حسگر CMOS فول فریم 12.2 مگاپیکسلی | صفحه نمایش LCD 3 اینچ متحرک با وضوح 921 هزار نقطه | رنج ISO بین 100 تا 409600


Sony a7S یک فول فریم با قابلیت تعویض لنز است که حسگر CMOS 12.2 مگاپیکسلی دارد. طراحی دقیقاً شبیه به a7 و a7R است ولی نگذارید این شباهت ظاهری شما را اغفال کند؛ a7S به صورت اختصاصی برای فیلم برداری و عکاسی در نور کم طراحی شده.


a7S در مقایسه با a7 24.3 مگاپیکسلی و a7R 36.4 مگاپیکسلی پایین ترین وضوح را دارد. دلیل اعمال این محدودیت این است که با داشتن پیکسل های کمتر در مساحتی مشابه، نور به صورت مفید تری جمع آوری می شود و این یعنی عملکرد بهتر در نور کمتر / ISO بالاتر. نتیجه داشتن حداکثر ISO 409600 است که آن را در بین سایر هم رده های رقیب بی همتا می کند. اما در این میان وضوح و اندکی از رنج دینامیکی قربانی شده اند.


"a7S در هنگام گرفتن فیلم همه خروجی حسگر را می خواند و این یعنی فیلم ها با بهترین کیفیت ممکن توسط حسگر ضبط می شود."


کاهش تعداد پیکسل ها مزیت دیگری هم داشته و آن خوانش همه خروجی حسگر است که به نوبه خود باعث ثبت فیلم با بهترین کیفیت ممکن می شود. کیفیت های قابل انتخاب برای فیلم برداری عبارتند از 1080p/60p و 720p/120p. همچنین در ضبط این فیلم ها می توان کودِک XAVC S را انتخاب کرد که نتیجه اش فیلم هایی با بیت ریت 50 مگابیت در ثانیه است. اگر داشتن قابلیت فیلم برداری با وضوح 4K اهمیت بالایی برای شما دارد و به دنبال بزرگترین حسگر در کوچکترین دوربین هستید و یا عکاسی شبانه علاقه مندی اصلی شماست، a7S یک انتخاب بی رقیب است.


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست داشتیم:



  •         رنج ISO بی نظیر در رده خودش

  •         قابلیت ها و امکانات فوق العاده در زمینه فیلم برداری

  •         عکاسی کاملاً بی صدا

  •         Wi-Fi به همراه NFC


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست نداشتیم:



  •         فوکوس اتوماتیک کند در نور کم

  •         رنج دینامیکی محدودتر در مقایسه با a7 و a7R

  •         عدم امکان برنامه ریزی حالت Auto ISO

  •         نداشتن فلش

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com