گران قیمت ترین عکس جهان با قیمت 6.5 میلیون دلار به یک مجموعه دار ناشناس فروخته شد. این عکس که ‘Phantom’ نام دارد توسط Peter Lik گرفته شده و به همراه دو عکس دیگر با نام های ‘Eternal Moods’ و ‘Illustion’ به ترتیب با قیمت های 1.1 و 2.4 میلیون دلار و در مجموع 10 میلیون به این مجموعه دار فروخته شدند.



این عکس با نام ‘Phantom’ توسط یک مجموعه دار ناشناس خریداری شد


عکس دیگری از این عکاس با نام ‘One’ در سال 2012 فروخته شد و به این ترتیب چهار تصویر از بین گران قیمت ترین 20 تصویری که تا به حال فروخته شده، به Peter Lik تعلق دارند. ‘Phantom’ نسخه سیاه و سفید ‘Ghost’ است و با وجود اینکه Lik معمولاً نسخه سیاه و سفیدی از تصاویرش را عرضه نمی کند، اما در این مورد خاص تصمیم به چنین کاری گرفته. او گفت: "بعضی بافت ها و جزئیاتی که در طبیعت مشاهده می شود به زیبایی در تصاویر سیاه و سفید نمود پیدا می کنند. شدت نور نور کنتراست دار و فضاهای تاریک بسیار در این تصویر قافلگیر کننده است و این یکی از قوی ترین تصاویری است که من تا به حال خلق کرده ام."


خریدار که خواسته هویتش همچنان مخفی بماند یکی از علاقه مندان و جمع آورندگان همیشگی به کارهای Lik بوده. منتقدان اظهار داشته اند که این خرید بزرگ بیشتر یک تکنیک بازاریابی است و در بعضی بررسی هایی که راجع به آن نوشته شده نظرات چندان مثبتی را شاهد نبوده ایم. نظر شما در این زمینه چیست؟


در انتها چند تصویر از این عکاس موفق با هم میبینیم :


 




  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com