Sony SLT-a99



حسگر CMOS 24.3 مگاپیکسلی فول فریم | سیستم فوکوس دوگانه به همراه آینه مات | سیستم تثبیت تصویر Steadyshot


SLT-a99 پرچمدار فول فریم Sony است که در حقیقت جانشین A900 ای شد که در سال 2008 معرفی شده بود. این دوربین از طراحی SLT مختص Sony استفاده می کند و علاوه بر منظره یاب OLED با وضوح 2.3 میلیون نقطه به صفحه نمایش LCD 3 اینچ با وضوح 2.3 میلیون نقطه نیز مجهز است. سیستم تثبیت تصویر داخلی این دوربین نیز به راحتی با انواع لنزهای جدید و قدیمی کار می کند.


"سیستم تثبیت تصویر داخلی این دوربین به راحتی با انواع لنزهای جدید و قدیمی کار می کند"


A99 کاملاً مدرن به حسگر CMOS 24 مگاپیکسلی در اندازه 36x24 میلی متر مجهز است که سیستم کشف فاز را نیز روی خود دارد و برای بهبود قابلیت  تعقیب سوژه، از یک ماژول PDAF با 102 نقطه به همراه 19 نقطه کشف فاز استفاده می کند. سیستم SLT که در طراحی a99 به کار رفته به معنی این است که حسگر تصویر می تواند برای آنالیز منظره و تعقیب سوژه به کار رود و به سیستم فوکوس اتوماتیک بگوید که روی چه چیزی و با چه شدتی فوکوس کند. متاسفانه سیستم فوکوس 19 و 102 نقطه ای a99 (که سیستم 102 نقطه ای فقط با لنزهای خاصی کار می کند) قسمت محدودی از قاب تصویر را پوشش می دهد و هر چیزی که خارج از این محدوده قرار گیرد از فوکوس اتوماتیک محروم می ماند.


به دلیل برخورداری از طراحی SLT، a99 از سیستم فوکوس اتوماتیک بر مبنای کشف فاز در هنگام فیلم برداری برخوردار است و این باعث می شود که در مقایسه با دوربین هایی که تنها سیستم فوکوس اتوماتیک بر مبنای کشف کنتراست دارند، دوربین در هنگام فوکوس سریعتر عمل کند و وقفه کمی داشته باشد. رابط کاربری Quick Navi هم امکانات زیادی را در اختیار فیلم برداران قرار می دهد که از میان آنها می توان به حالت "بی صدا" اشاره کرد. از دیگر قابلیت های فیلم برداری a99 می توان به کیفیت HD1080p60، سوکت میکروفون و نمایش اوج گیری فوکوس اشاره کرد.


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست داشتیم



  • سیستم فوکوس اتوماتیک برمبنای کشف فاز در هنگام فیلم برداری

  • قابلیت تعقیب سوژه بسیار خوب

  • سیستم تثبیت تصویر داخلی به خوبی با همه نوع لنز کار می کند


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست نداشتیم



  • کارایی ISO بد در مقایسه با سایر همرده ها

  • پوشش محدود قاب تصویر توسط سیستم فوکوس اتوماتیک و سازگاری اندکی از لنزهای با سیستم فوکوس اتوماتیکی که نقاط بیشتری دارد

  • سیستم فوکوس اتوماتیک برمبنای کشف فاز با کنترل دستی نوردهی در هنگام فیلم برداری سازگاری ندارد

  • عدم نمایش هیستورام در هنگام فیلم برداری


 


Nikon D750



حسگر CMOS فول فریم 24.3 مگاپیکسلی | پردازشگر تصویر EXPEED 4 | فیلم برداری با کیفیت 1080p60


Nikon D750 که بسیاری از قابلیت های D810 را غرض گرفته، با حسگری 24 مگاپیکسلی ازدواج کرده و در مقایسه با سایر DSLR های غیر حرفه ای ساخت Nikon از زمان عرضه D700، بالاترین سرعت تصویر برداری متوالی را داراست. D750 از نظر قابلیت های فیلم برداری و عکاسی بسیار مجهز است که از میان آنها می توان به سیستم فوکوس اتوماتیک 51 نقطه ای که نظیر آنرا در D810 و D4s دیده بودیم با امکان فوکوس در نور حداقل EV -3 اشاره کرد.


D750 از پردازشگر تصویر EXPEED 4 برخوردار است که به آن رنج ISO ای حداکثر تا 51200را می دهد و سرعت تصویر برداری متوالی را نیز به حداکثر 6.5 فریم در ثانیه می رساند. این دوربین همچنین اولین فول فریم Nikon است که از صفحه نمایش متحرک برخوردار است. این صفحه نمایش 3.2 اینچی از نوع LCD بوده و 1.2 میلیون نقطه وضوح دارد. حسگر اندازه گیری RGB 91 هزار پیکسلی نیز در کنار سیستم فوکوس اتوماتیک باعث می شود قابلیت تشخیص چهره و تعقیب سوژه از استاندارد بالایی برخوردار باشد و بتواند با دقت بالایی سوژه را تعقیب کند.


حسگر اندازه گیری با وضوح بالا از نوردهی و white balance دقیق هم پشتیبانی می کند و سیستم اندازه گیری نقطه ای در کنار سیستم فوکوس اتوماتیک از امکاناتی مانند اندازه گیری مخصوص چهره و تنظیم دقیق پشتیبانی می کند. سیستم اندازه گیری با اولویت نورزیاد هم یک قابلیت دوست داشتنی دیگر است که باعث می شوند نه تنها جزئیات در نوربالا به خوبی ثبت شود بلکه سایه ها نیز با نویز کمی در عکس ها پوشش پیدا کنند. به خاطر رنج دینامیکی فوق العاده این دوربین در مراحل پردازشی پس از گرفتن عکس نیز به خوبی می توان روی تصاویر گرفته شده کار کرد.


"D750 را می توان یکی از بهترین DSLR های همه فن حریفی دانست که تا به حال دیده ایم"


Wi-Fi داخلی نیز از دیگر امکانات مفید D750 است که همه از وجودش خوشحال خواهند بود و داشتن بدنه ای سبک وزن در کنار دستگیر بهبود یافته کارکردن یک دستی با دوربین را آسان می کند.


فیلم برداری کیفیتی معادل 1080p60 دارد و امکاناتی مانند zebra pattern و auto ISO در حالت کنترل دستی D750 را به یکی از تواناترین DLSR های حال حاضر در زمینه فیلم برداری تبدیل می کند. با وجود اینکه باید قضاوت نهایی را به پس از انجام آزمایش های گوناگون روی نتیجه کار این دوربین موکول کنیم، اما تا به اینجای کار می توان گفت که D750 یکی از بهترین DSLR های همه فن حریفی است که تا به حال دیده ایم.


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست داشتیم



  •         سیستم فوکوس اتوماتیک حرفه ای بهبود یافته

  •         عملکرد ISO فوق العاده

  •         رنج دینامیکی گسترده

  •         صفحه نمایش LCD متحرک و Wi-Fi داخلی


چیزهایی که در مورد این دوربین دوست نداشتیم



  •         بافر محدود

  •         نداشتن نقاط فوکوس اتوماتیک مرکزی از نوع cross

  •         پوشش محدود قاب تصویر توسط فوکوس اتوماتیک در مقایسه با D810

  • 1 Digital Cameras
    2 Digital Cameras
    3 Digital Cameras
    4 Digital Cameras
    5 Digital Cameras
  • 6 Digital Cameras
    7 Digital Cameras
    8 Digital Cameras
    9 Digital Cameras
    10 Digital Cameras
  • 11 Digital Cameras
    12 Digital Cameras
    13 Digital Cameras
    14 Digital Cameras
    15 Digital Cameras
    25 Digital Cameras

Copyright 2014 © All rights Reserved. Dorbin.com